Op de blog over hoe een kentekenplaathouder wordt gemaakt vertellen we je over het productieproces. Maar wat is nu het verschil tussen een kentekenplaathouder met tekstrand met bijvoorbeeld zeefdruk en een kentekenplaathouder met tekstrand met reliëf letters? We leggen het je uit!
Kentekenplaathouder met of zonder tekstrand
Vorige week hebben we je meegenomen in het hele productieproces van een kentekenplaathouder. Daarin hebben we je verteld over matrijzen, een soort mal waar de grondstof in vorm gegoten kan worden, die speciaal gemaakt zijn voor onze houders. In de standaard matrijs voor zowel serie 1 als serie 2 bevindt zich een balk onderaan de kentekenplaathouder. Op dit balkje kunnen wij vervolgens jouw logo en/of tekst bedrukken door middel van zeefdruk of digitale print. Van deze kentekenplaathouders laten wij voldoende voorraad produceren zodat het bij een bestelling alleen nog naar ontwerp bedrukt hoeft te worden.
Het unieke proces van reliëf kentekenplaathouders
Op de balk die je kunt laten bedrukken, kun je ook kiezen voor reliëf letters. Dit zijn als het ware 3D letters die op de balk onderaan de houder lijken te liggen. Dit geeft de kentekenplaathouder een mooie luxe uitstraling en dat is natuurlijk wat je je klanten mee wilt geven!
Een andere manier van produceren
De serie 1 plaathouder met reliëf wordt op een andere manier gemaakt dan de standaard serie 1. We laten dan namelijk een speciale matrijs maken voor de tekstrand met jouw ontwerp. Waar dus bij de standaard serie 1 een mal onderaan de kentekenplaathouder zit voor een vlakke tekstrand, wordt nu de matrijs met jouw logo gemonteerd zoals je kunt zien op de foto onderaan. Hier gieten we het kunststof in, zodat jouw tekst en logo onderdeel wordt van het geheel.
Het laten maken van de matrijs met tekst nemen wij voor onze rekening als service. Maar aangezien deze matrijs in de grote matrijs gemonteerd moet worden, kost dat bij de fabriek natuurlijk tijd. Om deze reden worden de bestellingen voor reliëf kentekenplaathouders opgespaard en afhankelijk van het aantal bestellingen worden die achter elkaar geproduceerd. Zo worden de kosten zo laag mogelijk gehouden en de prijzen dus ook.